את המאמר הפעם החלטתי להקדיש לתחום שזכה לכינוי 'אומנות הפיתוי', והוא נכתב בעקבות עשרות בקשות ופניות שקיבלתי בחודשים האחרונים מבחורים צעירים שביקשו שאלמד אותם טכניקות לצורכי חיזור ופיתוי נשים.
אומנם 'אומנות הפיתוי' הוא לא תחום שקשור לאומנות חושים באופן ישיר, אך כל התחום הזה מבוסס על טכניקות NLP, אחד מעמודי התווך המרכזיים של אומנות חושים, ולכן החלטתי להקדיש לו מאמר. כפי שתראו מרשימת הספרות המומלצת, השקעתי לא מעט זמן בלימוד של התחום ולכן, כמו תמיד, אני כאן כדי לעשות לכם סדר. אז אם אתם גברים – הישענו אחורה וקראו בקפידה. אם אתן נשים ובכל זאת נכנסתן לקרוא את המאמר הזה – זה לא באמת משנה מה אני אגיד לכן לעשות.
מהי אומנות פיתוי?
אומנות הפיתוי היא שם כולל לשימוש בטכניקות שונות כדי לפתות נשים, כאשר הטכניקות הללו מיושמות בכל שלב בתהליך החיזור – מהשלב שבו הגבר פונה לבחורה לראשונה, דרך שלבי השיחה, בקשת מספר הטלפון שלה, הזמנה לדייט וכמובן עד למצב שבו הבחורה פשוט "מתחננת" שהוא ישכב איתה.
מייסדי התחום
בשנים האחרונות צצו בישראל כל מיני ארגונים שמעבירים הרצאות וסדנאות בתחום וכמו הרבה תחומים אחרים, גם התחום המפוקפק הזה הגיע אלינו מארה"ב, ומי שחתום על היווסדו הוא בחור אמריקאי בשם רוס ג'פריס. בשנות ה-70' של המאה הקודמת, רוס ג'פריס היה בחור רגיל לחלוטין, ללא שום הצלחות יוצאות דופן עם נשים. ולמען האמת, הוא גם לא בחור נאה כל-כך. אבל אז הוא נתקל בספר 'מצפרדעים לנסיכים' ששינה את חייו ואת חייהם של מיליוני גברים בכל העולם. 'מצפרדעים לנסיכים' הוא אחד מספריהם הראשונים של ד"ר ריצ'ארד בנדלר וד"ר ג'ון גרינדר, מפתחי גישת הNLP, והוא למעשה הפרוטוקול של אחת מהסדנאות הראשונות שלהם שבה הם לימדו טכניקות להיפנוזה ולהיפנוזה עצמית. רוס הבין מיד את הפוטנציאל של הטכניקות הללו. אך בעוד כוונתם של ריצ'ארד וג'ון הייתה ליישם את הטכניקות בחדרי הטיפולים, החליט רוס ליישם אותן במטרה לפתות נשים. עם הזמן (וההצלחות) החל רוס ללמד אחרים את הטכניקות תוך כדי שהוא הופך לגורו של התחום שהוא עצמו ייסד ושהוא מכנה 'פיתוי לשוני עצבי' כפרפרזה ל'תכנות לשוני עצבי'.
פרט לרוס, גורו נוסף ובולט בתחום, שככל הנראה עקף בפופולאריות שלו את רוס עצמו, הוא תלמידו לשעבר – דיויד דה אנג'לו. כשדיויד הגיע לראשונה לסדנאות של רוס הוא היה מתווך נדל"ן ודי גרוע עם נשים. אך דיויד היה תלמיד טוב, אפילו טוב מאוד, ולאחר מספר שבועות אפילו הייתה לו חברה. אך אז, עבר רוס על אחד מהכללים הלא כתובים של אמני הפיתוי – הוא התחיל עם חברתו של אמן פיתוי אחר, של תלמידו, דיויד דה אנג'לו. זו הייתה יריית הפתיחה ליריבות רבת שנים, תוך כדי שהשניים נוהגים להשמיץ זה את זה בכל הזדמנות. מאז החליט דיויד שהוא מתחיל ללמד את 'אומנות הפיתוי' בעצמו, תוך כדי שהוא מדגיש שהרעיונות והטכניקות שהוא מלמד בסדנאות שלו הם לא מניפולטיביים כמו טכניקות ההיפנוזה של רוס, אלא הבנה אמיתית ומעמיקה של צרכי המין האנושי בכלל ושל נשים בפרט, כחלק ממשחק החיזור.
כנות היא שם המשחק
כמי שלא מסתפק בלמידה תיאורטית בלבד, וכמי שכנות היא אחד מהערכים המרכזיים שלו, אני מודה ומתוודה שאכן ניסיתי את מגוון הטכניקות שקראתי עליהן. ולמען האמת, הופתעתי מהקלות ומהמהירות שבה הן עבדו. אבל אז עשיתי את מה שרב אמני הפיתוי ואנשי התכנות לשוני עצבי לא דואגים לעשות – עברתי לקרוא ספרות מקצועית על היפנוזה שכאמור מהווה את הבסיס לתכנות לשוני עצבי ולכן גם לאומנות הפיתוי. אז הבנתי את אחד מהעקרונות החשובים ביותר של התחום. באמצעות שימוש בטכניקות של תכנות לשוני עצבי, לא ניתן לגרום לאדם לעשות משהו שעומד בסתירה למערכת הערכים שלו. תחשבו על זה לרגע, אם מהפנט היה יכול לגרום למישהו אחר לעשות כל מה שהוא רוצה, היו מהפנטים שהיו גורמים למטופלים שלהם לשדוד בנק ולהעביר להם את הכסף. או כל רעיון יצירתי אחר שאתם מסוגלים לחשוב עליו. אם באדם לא טמונים הרצון והנכונות הטבעית לשדוד בנק מלכתחילה, שום מהפנט בעולם לא יוכל לגרום לו לעשות זאת. במילים אחרות, באמצעות טכניקות של תכנות לשוני עצבי, ניתן להאיץ רצון או יכולת שקיימים באדם מלכתחילה, אך לא לגרום להם להופיע יש מאין. אם נחזור לאומנות הפיתוי, אם הבחורה שאתם מעוניינים בה מעוניינת בכם מלכתחילה, תוכלו להאיץ את תהליך החיזור. אם היא לא – שום טכניקה שבעולם לא תעזור לכם. והראיה לכך היא שאם זה היה אחרת, לכל אמן פיתוי היו 100% הצלחה, וגם רוס ודיויד, שבינתיים הספיק להינשא, מודים שזה בלתי אפשרי. וזו התובנה שאני רוצה שתצאו איתה מכאן.
מניפולציות בחיי הפרטיים
אתם בטח רוצים לדעת האם גם אחרי התובנה הזו אני נוהג להשתמש במניפולציות. והתשובה היא – בהחלט כן! בשני תחומים בחיי. התחום הראשון הוא מנטליזם. כמי שבחר להיות אמן חושים, בכל פעם שאני מופיע בפני קהל אני מבצע מניפולציה. אך כאן, חוסר הכנות וההטעיה הם חלק מהמשחק. התחום השני הוא כאשר אני מעביר הרצאות מוטיבציה והתפתחות אישית. שם אני משתמש במניפולציות מסוג 'תבניות לשון' כדי להעצים את הקהל או כדי להביא אותם לתובנה מסוימת. שם המטרה בעיני מקדשת את האמצעים.
למרות שאני יליד שנת 80', אני מודה שאני שייך לדור הישן. זה שמאמין שאם אתה באמת רוצה להכיר מישהי, תיגש ותאמר לה את זה ישירות, ללא מניפולציות ובכנות מוחלטת. פעמים רבות זה הצליח לי. פעמים רבות לא. כשזה הצליח זה היה מצוין. כשזה לא הצליח זה היה מצוין לא פחות. אני מאחל לכל אחד (ואחת) מכם למצוא זוגיות מדהימה. כזו שלא תצטרכו להשתמש בשום טכניקת פיתוי כדי שהיא תצליח. בהצלחה!
ספרות מומלצת (האומנם?)
המשחק / ניל שטראוס
מה היא רוצה / שרון רובינשטיין
סודות הפיתוי / יגאל שטארק, רומן ליבין, טל ליפשיץ
המפתח להצלחה עם נשים / המרכז לאומנות הפיתוי
סוד ההצלחה – המדריך לגבר המושך / סטס סגין
אומנות הפיתוי / רוברט גרין
המוח הנשי / ד"ר לואן בריזנדיין
המוח הגברי / ד"ר לואן בריזנדיין
למיטיבי לכת
The Layguide
The Ultimate Facebook Pickup Guide / Justin Hartfield
סדנאות אודיו/וידאו
Unstoppable Confidence / Ross Jeffries
Seventy Seven Laws Of Success With Women & Dating / David DeAngelo
Power Sexuality / David DeAngelo
Sexual Communication / David DeAngelo
Cocky Comedy And Other Conversation Skills / David DeAngelo
Meeting Women Online / David DeAngelo
Approaching Women / David DeAngelo
סרטי קולנוע
היצ' (2005)
אומנות הפיתוי (2005)
השליח ממנצ'וריה (1962)
המועמד ממנצ'וריה (2004)